Jarní aktuality.
I letošní jaro ve Zlíně nese mimořádných akcí, událostí a novot. Bohužel u nich osobně nemůžu být a patřičně si je všechny zdokumentovat. Přesto se ,,okecávacím“ článkem pokusím Vám je přiblížit a u některých doplnit i fotografie.
Den otevřených dveří 2010
Letos se opět uskuteční den otevřených dveří DSZO. Třetí červnovou sobotu, tj. 19. června, se areál vozovny na Podvesné otevře široké veřejnosti a to v době od 9. do 16. hodiny. Po tuto dobu taky bude mezi vozovnou a obratištěm Sportovní hala pendlovat historická linka vedená trolejbusem 9Tr a historickými autobusy. Přístupny budou údržbové prostory vozovny (hala těžké, denní, autobusové údržby), odstavné plochy s vystavenými vozy a také dispečink. Tématické zaměření dne otevřených dveří se ještě dolaďuje.
odkazy:
Oficiální zpráva na stránkách DSZO: Tradice dnů otevřených dveří pokračuje
ŠKODA 28Tr ve Zlíně!
Od pátku, 23. dubna, by se měl ve zlínských ulicích začít objevovat jeden z pardubických trolejbusů 28Tr, který sem bude zapůjčen pro ověření jeho využitelnosti ve zdejších podmínkách. Jedná se o patnáctimetrový vůz se třemi nápravami a kastlí autobusu Solaris Urbino.
Tato kastle není v naší republice žádnou novinkou, už několik let před vznikem ,,osmadvacítky“ se trolejbusy s touto kastlí montovaly v Ostravě a to jak pro česká města, tak do zahraničí. Samozřejmě s jinou výzbrojí.
DSZO očekává od tohoto testování jak ohlasy cestujících, tak poznatky z oblasti údržby. Na jejich základě se pak rozhodne o nákupu nebo nenákupu vozů patnáctimetrové délky, které by eventuálně mohly doplnit kloubové trolejbusy (jejich obsaditelnost je totiž sovnatelná). O tomto faktu svědčí i to, že vůz bude nasazován na nejvytíženější městské linky (8, 9, 10) a linky do Otrokovic (2, 6).
Víc čtěte v článku ,,Na linkách se objeví na zkoušku nový typ trolejbusu" na stránkách DSZO.
Foto v hlavičce: ŠKODA Holding
Likvidace 813ky
19. dubna byl zapůjčen k cvičení složek IZS zlínského kraje autobus Karosa B741 ev. č. 813. Tento byl vyřazen a nabízen k odprodeji, ale bohužel o něj nikdo zájem neprojevil a tak posloužil podle plánu vedení před šrotací k dobré věci.
Na průmyslové zóně v Přílukách byla nasimulována havárie, kdy autobus se vyvrátil na bok na osobní automobil. Sjelo se zde několik jednotek hasičů ze Zlína i okolních měst (Vizovice, Slušovice,...) a záchranná služba. V autobusu byli figuranti (studenti) zdravotní školy, kteří fingovali různé typy zranění.
Podobné cvičení proběhlo i na trolejbusech 368 a 369 a autobusu 814 loni v dubnu. Nyní 813ku čeká jen šrotace. Tím se taky ve Zlíně uzavírá kapitola pravidelného provozu Karos řady 700. Ve vlastnictví DSZO nadále zůstává jen B731, která je deponována a možná se z ní v budoucnu stane další historické vozidlo.
odkazy:
,,Velké cvičení složek IZS v průmyslové zóně Zlína" (web HZS Zlínského kraje)
,,Autobus 813 posloužil nácviku záchrany životů" (web DSZO)
Mimořádná schůze fandů s vedením DSZO
U příležitosti zkoušek trolejbusu 28Tr ve Zlíně je ohlášeno další setkání fandů MHD s vedením DSZO. Datum není ještě přesně stanoveno. Náplní setkání bude vytíženost spojů, přípravy na Den otevřených dveří a taky projížďka trolejbusem 28Tr. Datum a čas bude teprve upřesněno.
Pro přesnější informace sledujte web Zlínského spolku přátel trolejbusové dopravy.
Komentáře
Přehled komentářů
Těžko říct, co podnik zvolí.
V případě dobré zkušenosti nebo uplatněním 28Tr reálně hrozí možná náhrada několika 15tek těmito vozy, ale znamenalo by to opět zvýšení nákladů na údržbu.
To samé u dalších dvou typů trolejbusů v Solarisáckých kastlích. Z hlediska technické části (tj. kastle, obložení, interiér,...) nyní máme ve Zlíně všechny kastle od stejného výrobce se spoustou zaměnitelných dílů. Logické je v tomto trendu pokračovat a nakupovat dále vozy ve stejných kastlích. Proč? Čím míň typů dílů zajišťuješ a skladuješ, tím je údržba levnější a rychlejší, než kdybys měl pořád nakupovat díly pro dva typy vozidel. Navíc je tu unifikace i s autobusy.
V elektrické části nevím, zda jsou si Citelisácké a Solarisácké typy podobné. Takže asi takto.
Nepreferuju ani jeden z těch typů, je mi naprosto jedno čím jedu, hlavně že jedu..;-)
Doplnění
(Tom, 23. 4. 2010 10:32)Vím, že je zde napsáno od GASONa, že se zveřejňují pouze informace o dodaných vozidlech. Přesto by mně zajímal jeho názor na upřesnění preference zda Škoda 24 Tr anebo Škoda 26 Tr a také zda preferuje Škodu 25 Tr anebo Škodu 27 Tr a to s ohledem na současné zařazení Škod 24 Tr a 25 Tr do vozového parku DSZO.
Co by bylo zvoleno za nové trolejbusy?
(Tom, 23. 4. 2010 9:12)
Děkuji za odpověď. I podle informace na stránkách www.trajfly.cz, to vyhrál IRISBUS.
Ještě mám jednu otázku, na kterou na uvedených www. stránkách nebyla nalezena odpověď. Jedná se o to, že by se letos z evropských fondů měla stačit realizovat alespoň částečná obměna trolejbusů. Tedy chtěl bych vědět podle Tebe jako významné osoby přes MHD ve Zlíně, zda např. za 161 by byla dodána Škoda 24Tr nebo Škoda 26Tr Solaris a dále za např. 371 by byla dodána Škoda 25 Tr nebo Škoda 27Tr Solaris? PS.: Je již ve Zlíně pardubická Škoda 28Tr.
Re: Neúplné aktuality
(GASON (admin), 22. 4. 2010 21:29)
Zdravím,
mám takové svoje motto: Dokud to nevidím, nevěřím. O VŘ samozřejmě vím a podle ceny to vypadá, že opět vyhrál Irisbus. Já ovšem zveřejňuju články o dodaných vozidlech a ne o tom, že mají být dodány, jsetli to chápeš...;-) Takže až dojdou, bude patřičný článek.
Díky za připomínku.;-)
Neúplné aktuality
(Tom, 22. 4. 2010 10:28)V aktualitách chybí, od kterého výrobce byly vybrány ve výběrovém řízení 2 autobusy a to jedn 18m a druhý 10,5m. Toto výběrové řízení mělo proběhnou ve čtvrtek 15.4. Tedy dnes je to již týden od VŘ a na veřejnosti se doposud neojevily jeho výsledky.
Ad Irisbus vs. Solaris
(GASON (admin), 23. 4. 2010 16:01)